Головною метою національно-патріотичного виховання у ППАЛ є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатої духовної культури українського народу, його національної ментальності, спорідненості світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які передбачають національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і талантів.
На виховних годинах класні керівники, майстри виробничого навчання проводять бесіди на теми національно-патріотичного спрямування та про державну символіку. Державну символіку та символіку ліцею використовуємо під час урочистих свят.
14 випускників ліцею є учасниками антитерористичної операції, з більшістю із них були в ліцеї проведені зустрічі, про які написані статті в ЗМІ, в ліцейну газету «Крила». З окремими учасниками АТО викладачі та учні підтримують зв’язки.
У Плужненському ПАЛ працює гурток «Волонтер» в кількості 20 учнів, під керівництвом вихователя гуртожитку Поліщука В.П. та бібліотекаря Кондратюк В.С. які надають різноманітні послуги ветеранам війни й праці, людям похилого віку, пенсіонерам та інвалідам.
У вересні-жовтні учні допомагали ветеранам, вдовам в осінньо-польових роботах. Були організовані зустрічі із ветеранами Великої Вітчизняної війни.
Волонтери ліцею доглядають за пам’ятником загиблих воїнів та братською могилою в с. Плужне, пам’ятником біля військової частини в м. Ізяславі.
1 жовтня – Міжнародний день людей похилого віку та день ветерана. В цей день волонтери вітали ветеранів Великої Вітчизняної війни на святі в приміщенні районного Будинку культури з нагоди відзначення Міжнародного дня громадян похилого віку та дня ветерана.
Протягом усього періоду учні прибирали оселі, рубали взимку дрова, носили воду, здійснювали купівлю продуктів харчування і ліків, спілкувались, інформували про останні події в Україні і світі та просто радували своїх підопічних.
Періодично волонтери під керівництвом майстрів виробничого навчання проводять акції «Турбота», «Радість людям», «Милосердя».
Велику роль у фізичній підготовці юнаків до військової служби мають уроки фізичної культури, де формуються якості, які необхідні солдатові: висока працездатність, витривалість, чітка координація і точність рухів.
Досвід роботи показує, що військово-патріотичне виховання учнів у дусі постійної готовності до захисту своєї Вітчизни необхідно проводити систематично, цілеспрямовано і наполегливо.
Процес національно-патріотичного виховання в ППАЛ здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямів діяльності учнів. Реалізувати це завдання в навчальному закладі реалізовується через різні форми виховних заходів. Зокрема, через формування світогляду, здорового способу життя, через відродження національних традицій, втілення духовних надбань українського народу, через заходи спрямовані на зміцнення української родини та виховання любові до рідної землі.
З метою організації національно-патріотичного та громадянського виховання учнівської молоді у навчальному закладі проводиться:
- лекції, бесіди, тренінги: «Я – громадянин-патріот незалежної держави України», «Пам’яті вдячні нащадки», «Зростаймо патріотами», «Мужність і Відвага крізь покоління», «Моя рідна Україна», «Навчаємось захищати Батьківщину», «Бойові мистецтва козаків», «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Наша вітчизна –Україна», «Державна символіка Батьківщини», «Твої права і обов’язки», «Патріотизм – нагальна потреба України», «Моя земля – земля моїх предків», «Україно, матінко моя», «Символи України», «І синє небо, і жовте колосся», «Народні символи», тощо;
- семінари, конференції: «Утверджувати ідеали культури миру – служити миру», «Люблю я свій народ – ціную його звичаї»;
- уроки пам’яті: «Їх славні імена в літописі Великої Вітчизняної», «Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зветься;
- екскурсії до музеїв військових частин, установ, підприємств, вищих навчальних закладів, зустрічі з ветеранами війни, праці та військової служби,
- походи по місцях бойової слави;
- акції з метою упорядкування меморіальних комплексів, пам’ятників, інших поховань захисників Вітчизни;
- години спілкування: «Я – громадянин і патріот держави», «Я –українець!», «Можна все на світі вибирати сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!», «Землякам – низький уклін і вічна пам’ять», «Тільки тим історія належить, хто за неї бореться й живе»;
- конкурси «Я – україночка», фестивалі української пісні «Українська пісня єднає покоління»; залучення молодіжних громадських організацій до соціального становлення підлітків, розвитку духовності та зміцнення моральних засад, виховання любові та поваги до історії свого народу;
- співпраця із соціальними партнерами: громадськими організаціями, закладами культури і освіти щодо героїко-патріотичного виховання учнівської молоді, пропаганди кращих здобутків українського суспільства, виховання почуття гордості громадян за свою Батьківщину;
- вивчення історії рідного краю і народу (історичне краєзнавство) – відвідування місць історичних подій (організовуються екскурсії історичними місцями) вивчення літератури, збирання документів, організація виставок, складання історії свого роду, участь у роботі гуртків, святкування Дня Конституції України, Дня незалежності України та інших державних дат;
- військово-патріотичне виховання – організація роботи патріотичних клубів, фестивалів патріотичної пісні до Дня козацтва, святкування Дня Пам’яті та примирення та Дня Перемоги на нацизмом, Дня Збройних Сил України, Дня Захисника України, участь у військово-спортивних іграх, військово-польових навчань;
- виховання засобами праці – соціально-проектна діяльність, аукціони, ярмарки, розширення зеленої зони біля центру, впорядкування та догляд за територією центру, участь у акціях «За чисте довкілля», «Турбота», «Милосердя» та ін.;
- оформлення куточків державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Гімном, Прапором;
- постійне виховання в учнів поваги до державних символів, розвиток в них свідомості справжніх громадян і патріотів своєї країни.